Skip to main content
See every side of every news story
Published loading...Updated

One Glass of Milk per Day Could Reduce the Risk of Colorectal Cancer by 17%, Reveals a Study in 540,000 Women

[Article already published on January 14, 2025] Many aspects of our way of life can affect the risks of several types of cancer. Diet is one of them. It is proven that excessive consumption of certain foods is harmful to health and can increase the risk of colorectal cancer. Conversely, studies have suggested that dairy products would have a protective effect, but the evidence is unclear. Therefore, researchers have examined in detail the associ…
DisclaimerThis story is only covered by news sources that have yet to be evaluated by the independent media monitoring agencies we use to assess the quality and reliability of news outlets on our platform. Learn more here.

1 Articles

[Article already published on January 14, 2025] Many aspects of our way of life can affect the risks of several types of cancer. Diet is one of them. It is proven that excessive consumption of certain foods is harmful to health and can increase the risk of colorectal cancer. Conversely, studies have suggested that dairy products would have a protective effect, but the evidence is unclear. Therefore, researchers have examined in detail the associ…

Think freely.Subscribe and get full access to Ground NewsSubscriptions start at $9.99/yearSubscribe

Bias Distribution

  • There is no tracked Bias information for the sources covering this story.

Factuality Info Icon

To view factuality data please Upgrade to Premium

Ownership

Info Icon

To view ownership data please Upgrade to Vantage

Science-et-vie.com broke the news on Friday, June 12, 2026.
Too Big Arrow Icon
Sources are mostly out of (0)
News
Feed Dots Icon
For You
Search Icon
Search
Blindspot LogoBlindspotLocal